דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחזור שד לאחר הקרנות 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2009 פעמים ]

התקופה שעוברת האישה לאחר כריתת השד עקב הופעתו של גידול סרטני מזוהה לרוב עם תחושה של פגיעה עמוקה בדימוי הגופני שמשפיע על הדימוי העצמי ועל תחושת הנשיות. הניתוח של שחזור שד, בכוחו לסייע בהליך השיקום הנפשי של האישה לאחר כריתת השד.

חשוב לציין שישנם כמה חילוקי דעות לגבי הזמן שבו יש לבצע את הניתוח של שחזור השד. ניתן לבצע את השחזור מיד לאחר הכריתה ואף במקרים מסוימים במהלך הניתוח של כריתת השד. בעוד שיש מקרים שמומחים ממליצים להמתין פרק זמן ממושך של שלושה עד שישה חודשים. אחד הקריטריונים לפיהם ניתן להעריך אם האישה הינה מועמדת טובה לשחזור מיידי תלוי בצורך בהקרנות.

מי מיועדת לטיפול בהקרנות?

אישה שסובלת מסרטן שד מתקדם עם יותר מארבע בלוטות לימפה חיוביות וגידול גדול תצטרך לעבור טיפול בהקרנות לאחר כריתת השד. במקרים מהסוג הזה, שחזור שד מיידי לא מומלץ עקב השפעות שליליות שעתידות להיווצר עקב ההקרנות על השד המיועד לשחזור. לא תמיד ניתן לחזות מי מהמטופלות יזדקקו להקרנות לפני שניתוח כריתת השד הושלם. זאת משום שיש צורך במידע פתולוגי שיכול להינתן רק לאחר הערכת הדגימה של השד הכרות, על מנת לקבוע אם אכן יש צורך בהקרנות.

השפעת ההקרנות על השד המשוחזר

במידה ונקבע שיש צורך בהקרנות והמטופלת כבר החלה בהליך השחזור ההשפעות השליליות שעתידות להתעורר על השד המשוחזר חייבות להילקח בחשבון. במקרים בהם בוצע תהליך של הרחבת רקמות, ההקרנות עלולות להשפיע על איכות העור שנמצא מעל האזור בו נעשתה ההרחבה. ייתכן והעור יחלים דיו בכדי לאפשר את החלפת ההרחבה בשתל סופי.

במידה והעור לא החלים באופן מספק, או במקרים בהם נתעוררו בעיות אחרות, ייתכן והאלטרנטיבה היחידה תהיה לבצע תהליך שנקרא  TRAM(Transverse rectus abdominis myocutaneous). במהלך הTRAM נעשה שימוש בשריר דופן הבטן (רקטוס אבדומינוס) על מנת להחליף את רקמת השד שנכרתה בשריר זה.

סיכונים בשחזור שלאחר ההקרנות

הקרינות אף עלולות להוות מקור לדאגה כאשר מדובר במקרים בהם הניתוח של שחזור השד נדחה, מסיבה כזאת או אחרת. אישה שנמצאת בתהליך של שחזור שד לאחר שעברה טיפול בהקרנות, ההקרנות עלולות לפגוע בקצב החלמתם של הפצעים ואף לגרום להתפתחות זיהומית באזור הפגוע.

סיכונים אלה יחד עם הסיכויים הגבוהים של היווצרות כוויצה קופסית הגורמת להתקשות השדיים המלווה בכאבים, אשר לעתים מצריכים ניתוח, מציגים את האלטרנטיבה של השחזור באור די שלילי, במיוחד בקרב נשים בעלות היסטוריה של טיפול בהקרנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב